diumenge, 15 d’agost del 2010

Guara me va!

Fa uns 6 o 7 estius que vam trobar una ruta al Solo bici que sortia de l'embassament de Vadiello i donava el tomb al tozal de Guara. L'expedició la vam fer amb l'Anneta i l'Aleix del Bibliobús... anavem amb bicis pesades, motxilla amb bocata i aigua sola per beure. Vam estar unes 11hores per fer el tomb de 68 kms. El tomb ens va agradar tant que quasi be cada estiu desde llavors la repetim exactament com la vam fer el primer dia. La motivacio era baixar el temps a part de disfrutar dels senders de la zona que son brutals.

L'estiu passat ja vam trobar algun sender bastant brut i trencat on s'havia de caminar una estoneta entre esbarzers. Aquest va ser un dels motius per variar el recorregut que havia dissenyat el "Capitán Pedales" ara fara més de 10 anys. Però el motiu principal va ser saciar el nostre neguit per explorar senders nous i incrementar la distància de la ruta original.

El divendres vam deixar l'Aran a dormir amb els sogres. L'Anneta i jo vam agafar la camper direcció Hosca, uns 5kms abans d'arribar a la capital surt un trencall cap a l'embassament de Vadiello. Amb total son unes 2h de cotxe per bona carretera a ritme tranquil (desde Tremp). Un cop allà soparet tot mirant el mapa, passejadeta sota els estels i a dormir.
A les 8'20h estem sobre les bicis amb ganes d'explorar... fa fresqueta però primer tenim una pujada d'uns 700m/d fins al collado de Bail. El primer tram és una mica pedregós però una vagada agafem les llaçades que ens porten al coll la pujada és molt cómode.
Un cop a dalt continuem la pista tot planejant i desprès de deixar un trencall que ens portaria al fons de la vall continuem planejant uns km fins que la pista s'acava i només ens dona l'opció de seguir per un sender que tampoc perd alçada i ens porta fins al Collado de las Paúlas. Aquest sender s'hauria de desbroçar una mica pero et permet pedalar. Aquí ja pensem que això serà una embolada de les nostres, però com més avancem més bo i més maco és.
Un cop al Coll ve la baixada clau de tota la ruta. Un sender molt net, revirat, amb trams ràpids i vistes increibles que ens porta a l'embassament de Belsué... Brutal!!! amb trams excavats a la roca uffff... encara em poso malalt ara tot escrivint... jajaja!
Un cop passat l'embassament carretera direcció Nocito. Uns kms abans deixarem la carretera per agafar un GR que tendeix a baixar i és maquíssim fins al poble.A Nocito portem uns 30 kms, aprofitem per agafar aigua i menjar una mica (una barreta) després gasssss direcció Bentué i Used. Abans era pista bona però ja fa dos anys que hi van tirar un asfalt gruixut que li treu una mica d'encant.
Després de uns 10 kms abandonem aquesta pista asfaltada per agafar un cami trencat que ens portarà primer al refugi de los Fenales i després a los llanos de Cupierlo. Aquesta és la pujada més dura de la ruta... fins a los fenales és dolent per la pedra plana suelta que hi ha al camí i fins a Cupierlo les pujades són molt pendents però ciclables. Culminem la pujada a uns 1800m d'alçada. Als peus del Tozal de Guara. Les vistes de la Sierra de Guara i del la plana d'Hosca son brutals. El cel està ennuvolat però una finestreta de sol ens ilumina... oooh quines vistes... Llàstima no dur la càmera!!(Pesa massa jijij)
Ara Sender brutal direcció santa Cilia... Mmmm. És un sender molt llarg amb trams ràpids però en general bastant tècnic. Poses a prova els braços i avantbraços. Aquest any estava una mica mes trinxat per les tormentes però vam disfrutar igual.
Després del sender toca dos puja-baixes d'uns 300m/d amb pista trencada que ens porten a la Tejeria i d'allà descens per pista bona fins Vadiello.

Total uns 72kms amb 2300m/d am 5h 10 pedalades amb un ritmillo més que alegre.
Amb l'Anneta vam disfrutar molt... tant del dia com del paisatge. Que maco és anar amb bici....

1. ei Dani!!
    No se si penjes les rutes al wikilok, tu que ets mous tant i amb el teu super garmin podries fer un bon recull i la resta tambe en disfrutariem, nomes es un sugeriment, ai intentat buscarte al wiki i no tai trobat, no se quin nom has posat. Aquesta ruta de Vadiello te molt bona pinta.

Un saludo!!

2. Eiiiiiii!! Poc a poc anirem recollint rutilles, les més profitoses les posaré al wikiloc. El que passa es que molts dies em deixo el gps a casa. Al Wiki em dic CABIROL