dilluns, 8 de febrer del 2010

Recorrent el Pirineu frances.

Ara portem quatre caps de setmana seguits de curses de neu i esquís. Tres a frança i un al pallars. Amb l'Anneta i l'Aran ho hem recorregut tot!
L'últim finde de gener vam visitar Luz st-Saveur, on es va celebrar l'Altitoy; és una cursa d'esquí de muntanya de dos dies on es cor per parelles. Aquest any el meu company de cursa ha sigut el Gerard Garreta, i hem anat molt bé plegats!
El primer dia va fer molt mal temps i l'organització va traçar un itinerari bastant exigent amb 5 pujades, els seus respectius canvis de pells i unes baixades amb visibilitat reduïda pels voltants de l'estació de Luz Ardiden.
La sortida va ser bastant a saco per poder agafar la posició el més davant possible per evitar embussos (erem uns 700 corredors). Els avançaments eren difícils perque hi havien pocs llocs amb doble traça, o si n'hi havia estaven coberts per la neu ventada; així que a poc a poc i vam anar avançant posicions. Les pujades les feiem prou bé, els canvis eren acceptables, no perdiem massa temps, però a les baixades no anavem prou ràpid com la gent del nostre voltant, i llavors perdiem alguna plaça... hem de fer cames! Així que, tot fent alguna voltereta a les baixades i de unes pujades a bon ritme vam acabar en 17a posició dins un recorregut de uns 2100 metres de desnivell.
La tarda era dedicada a la meva family, passejades amb l'Anna i l'Aran, marujeo pre/post competició i mirar com neva.
El diumenge degut a l''acumulació de neu de dissabte vam sortir de Luz St-Saveur, és a dir des de fons de la vall. El poble feia goig, era plè de gent amb esquís a l'esquena, cascs i motxilles... ambient de cursa alpina!! El temps havia millorat i semblava que sortiria el sol.
L'Anna i l'Aran amb el seu trineu ens van poder veure a la sortida. Va ser impressionant veure 700 participants amb esquís a l'esquena corrent pels carrers del poble i enfilant un sender que ens endinsava dins del bosc (això em va dir l'Anna). Un parell de kms més endavant ens posavem els esquís als peus i gaaaas amunt per una doble traça molt ben marcada damunt dels lloms de neu verge. La primera pujada tenia uns 1100m/d molt variada, trams a peu, per bosc, valls obertes i carenes...va sortir el sol i el paisatge era bestial. A les baixades vam anar un pelet millor que el dissabte. En un dels canvis vaig perdre un powergel, sort que el Gerard em va donar algo per menjar si no el sr. Pajareitor m'hagués fet companyia una estoneta. El tram final altre cop esquís a l'esquena i corrents cap al poble... a saaaaco!!!
Al arribar felicitacions de l'Anna i l'Aran entre d'altres, dinaret lleuger i cap a Tremp. Finalment 18ens de 350 parelles, quasi 4000m/d i unes 5h i quart en cursa.
Per celebrar el meu cumple tornem-hi... cop de camper i cap a Luchon tota la family, l'Aran es coneix la carretera tan bé com jo... sort de l'Anna i Jabvier que van jugant amb ell mentre no dorm.
El viatge d'anada la meteo dolenta com de costum, durant la nit una lleugera nevadeta però el dia de la cursa ha estat espectacular. Bona temperatura, sol i neu pols.
La sortida és a l'estació de Burg d'Oueil, però l'itinerari és totalment fora pista... L'organització s'ha currat un recorregut explèndit de 3 pujades per una zona segura del perill d'allaus.
Aquesta cursa és més familiar, no hi han gaire més de 70 corredors, però el ritme és molt alt.
La familia animant a toope i jo cap amunt com un cohet... les sensacions eren prou bones pujant, em trobo cómode amb el ritme, les conversions les faig ràpid, la traça és entretinguda, el paisatge molt interessant... em puleixo els primers 630m/d emb relativa facilitat... al davant tinc el Alfons Gaston, que em va treient, pero molt poc i al darrera he deixat un bon forat. Al capdavant el Poma i dos gavatxos... aquests sí que estan lluny!

Arribo a dalt, trec pells i a fooondo avall, les cames van bé, però no tinc el xip de baixar recte com fan els primers... la neu verge i molt fàcil, disfruto al màxim i penso amb l'anneta que hagués disfrutat també molt... llàstima! Aaaalto... Parem a posar pells i altre cop amunt. Miro referències i els del davant m'han tret bastant... jo que em pensava que anava ràpid!!
A les pujdes recupero una mica la distància... a la següent baixada em tiro més a sacooooo... Bueeeno, sembla que no m'han tret tant. La tercera encara la faig millor... al final hi ha una canal a peu amb esquís a l'esquena, la faig a molt bon ritme, estic totalment sol amb la muntanya, quin bon rollo... Ara baixada a saaaco cap a l'arribada. Aquest cop la baixada és més entretinguda pel mig del bosquet... anar esquivant rames, obstacles i algun "espontaneo" que hi havia a contradirecció.
A l'arribada l'Anna i l'Aran que esta fet el rei del trineu a punt per fer-me una bona abraçada... sou els millors!!!

Finalment 1h46min. per fer 1650m/d i 6a posició
Dinaret familiar... marujeo com no!! i tornada a Tremp.


6 comentaris:

  1. Amb la BTT no t'atrapem... a la neu tampoc ho farem!
    Enhorabona per tant bons resultats!

    ResponElimina
  2. Vaya peazo family més guapa!!!
    Felicitats per la temporada de ski que portes, un CRACK!!!
    Salut

    ResponElimina
  3. Eeeeee!!!!!
    Quin protagonisme que ens has donat... i això que no fem res! ;-) jijijiji
    Disfrutem molt venint a animar-te i veient com a cada cursa t'hem desperar menys!

    ResponElimina
  4. Felicitats pels resultats aconseguits i per la family q tens!
    Sou uns fenomenos tots 3!
    Salut i desnivell positiu!

    ResponElimina
  5. El video és molt bo!!!
    Fins aviat family

    ResponElimina