dimecres, 12 de gener del 2011

Comencem les curses d'esqui de muntanya...

EL dia 9 de gener vam decidir anar a les Angles(Fr.) per començar la temporada de competicions d'esquí de muntanya. Sabiem que a la zona no hi habia massa neu però ens van garantir una cursa "alpinilla", així que cop de camper i tota la family cap a la france. L'indret era nou per nosaltres i ens va sorprendre de lo maco que era: el terreny no es massa escarpat amb muntanyes arrodonides i força llacs a les fondalades. Terreny ideal a l'estiu per investigar algun centre de btt. L'altre dia em va dir Mariano que per allà feien alguna prova de copa del mon de Mtb.
Pel que fa a la cursa va ser força entretinguda i molt ben aconseguida per la quantitat de neu que tenien. La meteo va ser millor del que pintaven. Les sensacions a estones molt bones però com el tema de lliscar el porto justet a les planícies de les Bulloses em va passar fins l'apuntador! Poc a poc anirem aprenent!

 Cursa Bassiero 2010 amb l'Anneta
A la sortida marujeo amb els coneguts i poc despres ja estavem enfilant la primera pujada per les pistes. El ritme de sortida com sempre altíssim, quan portavem 5 minuts de cursa la meva millor posició devia ser el 30 i pico... ufff Era l'últim del grup capdavanter que poc a poc s'anava estirant com un fideu.
Em trobo al Marc Reixach i li dic: "tio que anem últims!! ens hem d'espavilar" Aixi que apretem una mica i poc a poc van caient alguns corredors que afluixen el ritme després de la seva sortida fulgurant. Abans del primer canvi hi ha una zona sense desnivel però amb força bonys i arbres... menos mal!! Els que en saben no poden lliscar amb comoditat i vaig recuperant posicions. 
Per fi la primera baixada... no gaire pronunciada però molt obligada en els viratges i anar encerat ajudava. Tambe vaig guanyar alguna posició.
Un cop a baix ens tocava la pujada més llarga de la cursa... de desnivell i de distància. La pujada era molt suau, pasavem pel damunt d'alguns estanys glaçats. Quin fart de lliscar!!! Per allà em van passar un parell de corredors i a més a més em vaig distanciar molt del grup del davant... Amb resignació i esforç van anar passant els metres fins enfilar una zona de conversions on em vaig trobar d'alló més bé i amb la gran motivació de la canal a peu que hi havia al final per pujar al Carlit. És el tram que em va agradar més i on em vaig trobar millor. Un cop a dalt vam fer una cresta amb algun tram amb cordes fixes molt guapo. Per dalt corrent a saco vaig avançar-ne alguns que anaven amb cura de no fer malbé les tan preciades botes de carboni.
Despres baixada amb esquis a fondo! per caçar-ne algun més...
L'ultima pujada era llargueta però suau, sort que no em va passar ningú... per fí l'ultima baixada per pistes fins a la meta.  Buffffff!!
Al Final 13ª posició a 12 minuts del primer despres de 2h 2min de cursa. 
Bastant satisfet en general.


El millor de tot la companyia i els ànims de l'Anna i l'Aran.

1 comentari:

  1. Molt bé tio... com sempre de menys a més! Ets en crack en saber-te regular... a alguns ens falta aquest aspecte!
    Felicitats pel resultat!

    ResponElimina