diumenge, 2 de juny del 2013

CATRAID BERGUEDÀ 2013, L'ESTRENO.

I per fi arriba el dia tant esperat per mi. Feia anys que parlàvem amb el Dani d'algun dia fer un raid plegats, però entre els nens, obligacions i posar-me en forma per part meva no arribava mai el dia... fins avui!
Catraid a Vilada: la visió del més feble! ;-)
Divendres 24, ens plantem amb l'autocaravana a Vilada, Correm com a Blue Motors, recollim dorsals i sportident (llapis de memòria amb la qual marques totes les valises de la prova) i anem a fer un tomb pel poble per orientar-nos i saber on és cada cosa!  El paisatge d'aquesta zona és brutal, molt bosc, el pantà de Baells i desnivell per tot arreu... demà patirem!
Dissabte 25, ens aixequem aviadet i a les 7,30h el David Tarrés, organitzador del raid, fa el briefing oficial. Ens esperaven uns 20 kms de córrer, 25kms de Btt, uns 6.5kms de caiac amb un desnivell total acumulat de 2800m/d.

A les 8h mapa sota el peu preparats, llestos, Ja!
Dani agafa el mapa, avui s'ho haurà de currar força perque m'haurà d'estirar i a sobre haurà d'orientar! De moment anem tots ben junts, creuem el riu, la gent es dispersa... jo vaig seguint al meu xerpa que no falla i agafa un petit sender en pujada per vora un barranc! I amuuunt! Fem servir la goma que ell porta a la motxilla per donar-me l'empenta que em falta per pujar, i em va de conya! Per darrera ens apareixen l'equip del Vilana, Txakal i Marta i acabem de fer la pujada amb ells. Són espectaculars les vistes des d'on es troben les dos valises dels cims. La tercera es troba a mitja baixada per la zona del barranc... que tampoc ens costa gaire trobar! Anem amb el super equip que he mencionat abans dient tonteries i fent passar els quilòmetres molt més divertits! Ara toca tornar a Vilada, a la zona de canvi de secció, ens tocava una prova d'orientació específica... buufff! la cosa pintava complicada...
La primera fàcil, però la segona... ens costa força donar amb la segona valisa, ens dona la sensació que ens han passat forces equips però com diu Dani em vingut a practicar i a passar-ho bé, així que a per les valises!!! Finalment no ho fem tant malament, al contrari crec que Dani orienta força bé, el que em sabia greu es que no el podia ajudar gaire ja que en el moment que m'ensenyava el mapa em costava un munt situar-me!

Tercera secció, ara tocava agafar les pales i corre 2km fins al pantà de Baells on ens esperaven els caiacs per remar uns 6kms. Ens liem una mica a l'hora d'arribar fins allà però pugem ràpid al caiac i comencem a remar fort... "Anna hem d'intentar agafar el rebufo del Vilana" em diu el Dani, davant tenim a uns que van força desmarcats, quasi ni els veiem, i l'equip del Toni Muné i el trio Vi-Mar-Txa, així que anem quarts. Per arribar a la primera valisa del pantà fem un bon "atajo" i enganxem als dos equips de davant, a partir d'aquí agafem i tornem a anar junts tot el que queda de rem. Una vegada baixem del caiac toca tir amb arc... molt difícil! tant difícil que clavo la fletxa a la zona negra... però no val! Així que ens toca penalització física i anar a buscar una valisa vora al llac tot corrent.
Quarta secció, btt! toca apretar les dents i anar a agafar els equips que se'ns han escapat. Ens liem un pèl a l'hora d'agafar la pujada però en un moment ja estem adelantant al primer equip... creiem que ens en falten 2 així que a per feina! Ens trobem al trio a la primera valisa de btt, on un jeep ens alerta que "alguien se ha dejado una cestita con un movil allí colgado" jajajaa! era la valisa!!! planegem una mica i arribem a l'ermita, on ens paren el temps i ens diuen que anem primers, ens canviem i fem una cova...
La cova impresionant, super xula, uns 40min a les fosques amb zones super estretes i natres tota l'estona parlant de que no se'ns passi la valisa, anem mirant, l'hem de veure, "osti terri mira quins esglaons més xulos!" i de cop sento "Seixi l'hem cagat, això és la sortida i no em trobat la valisa!"... moments de silenci... "tornem a entrar?"  pregunto... "que va! i si està per aquí fora?" ... però no rastro de la valisa... Jo tonta de mi, ignorant el reglament dels raids, penso que ens sumarant temps, uns 10min potser però que no passarà d'aquí...
A partir d'aquí teniem el raid perdut justament quan anàvem primers!
Doncs més endavant a la zona de btt tenim uns dubtes d'orientació amb el Dani i ens agafen el trio, i ens informen de que sí, el raid està perdut i d'on era la valisa... Quina ràbia! i natres mirant els esglaonets no vam girar el cap!
Quan acaba la pujada agafem uns senders brutals amb la bici, allà sen's passa tota la mala llet. Disfrutem al màxim i ho compartim amb el Vilana, Txakal i la Marta! Fins que en un moment donat ens llançem més i arribem primers a Vilada. Ens toca la última secció prova d'orientació i memòria pels carrers de Vilada, on tenim que  anar contestant preguntes.

Un bon final per un raid fantàstic, el meu primer raid, on a excepció dels errors que apuntem i aprenem, he disfrutat molt i he decidit repetir aviat!!!