diumenge, 16 d’agost del 2009

El 1er 3.000 de l'Aran.

Dissabte 15 d'agost i després d'un dia de fer corriols per la Pobleta + banyada a la piscina del poble (un luxe!) vam decidir aquella mateixa tarda anar a dormir amb la furgo per la zona de Llauset així el dia següent intentar fer el pic de Vallibierna amb el peque... sempre i quan totes les condicions fossin les idonies perque això fos possible!
A les 10,15h del dissabte comencem a caminar desde l'aparcament de la presa de Llauset (2200) direcció al coll de Llauset. Fa un dia fantàstic i de moment no ens trobem massa gent ja que hem sortit una mica tard tot mirat des de l'horari excursionista; però amb aquesta ruta que hem triat calculem fer la pujada amb unes 2 hores i baixada amb hora i mitja, així que si tot va bé a l'hora de dinar tornarem a ser al cotxe.

Primer resseguim l'estany de Llauset pel GR 11, és un puja i baixa, o sigui un trencacames que no deixa agafar massa el ritme. Jo vaig davant tot marcant el ritme i darrera el Dani amb l'Aran carregat a la motxilla, el tio de moment va de conya, jo de tant en tant i quan el Dani no és queixa del meu ritme "parat" li vaig fent tonteries al nen perque tot sigui més distret. Al final de l'estany, el camí es bifurca nosaltres agafem el de l'esquerra tot resseguint el riu Llauset. Aquí ens trobem a dos homes els quals adelantem mentres ells decideixen el sender que seguiran... però em sembla que no els ha agradat massa que els passessim i durant uns 5 min. els tenim darrera tot apretant amb un ritme bastant bò! "osti aquests dos com hi van... aviat m'agafaran" penso jo, però res! al cap d'un moment miro enrera i ni se'ls veia... potser s'havien picat!!??

L'Aran s'ha dormit -quina enveja- i Dani passa a davant a marcar el ritme, un ritme que em costa molt de seguir, però jo em trobo força bé i no em quedo pas enrera, és una pujada molt directa la que estem fent i en tot moment es veu al coll on hem d'arribar. Per fi ens plantem a la diagonal final, una diagonal amb forta pendent i molta pedra petita trencada (un pasito palante i dos patrás) que ens deixa just al Coll de Llauset (2865m). Mirem el rellotge i portem 1hora 15min, així que no podem anar millor!

A partir d'aquí, i amb l'Aran ja despert, la ruta canvia totalment. Sender entre roques amb petites grimpades que hem d'anar mirant bé i controlant el camí que ens servirà de baixada.

amb un plis plas i amb pas sempre ferm i segur arribem al Tuc de les Culebres (3051m); fa una tempetura ideal, gens d'aire ni de fred, l'Aran va super content, i nosaltres encara més!
Paso del Cavallo...

Tuca de Vallibierna 3056m. Finalment amb 1hora 45min. des de l'aparcament hem fet cim. Brutaaaal!!!!! Portar l'Aran a fer alta muntanya i veure que està tant content no es pot definir amb altres paraules.

Hi ha força gent... clar! és 15 d'agost, Ens posem amb un raconet, mengem una mica tots 3 i veient les nuvolades que estan creixent al fons decidim afanyar-nos i desfer el camí de pujada.

Mentres anem baixant el cel es va tapant, l'Aran s'adorm i el Dani i jo comentem lo acertat que ha sigut venir a fer aquesta ruta. Al papà Daniel se li cau la baba amb el seu nen!!! I és que realment s'ha portat super bé!

A mitja baixada canviem motxilles i carrego jo amb el petit... collons!!! com pesa aquest dimoniet! No sé pas si jo seria capaç de pujar-lo fins al cim, el que està clar és que el ritme hagués sigut molt diferent... em giro per comentar-li al Dani i... osti on para aquest boig!? Doncs amb l'entreno de "follet tortuga" ara corria tipo cabirol per les tarteres fent propaganda de lo "ligero" que va... jajajajajaaaa!!!
Doncs intentant agafar un bon ritme amb el crio a l'esquena acabem de desfer la ruta i ens plantem a la furgo amb les primeres gotes de tempesta... Ben just ho hem fet això!!!!
Ara, un dinaret ben bò i després cap a casa que el Teix ens espera!!!

1. OOoOOoHHH!!! Quin subidon!!! Que divertit... Som la Super-family!!!

2. Molt bones, feliçitats pel blogg és
    molt divertit i entretingut un 10 sobre 10, nosaltres som de la Pobla, residim i treballem a Andorra. I també fem bastanta muntanya amb el "peque" de fet crec que tenim la mateixa motxilla una DEUTER made in Decathlon.

Salut i kms.

3. Una salutació des de la Plana de Vic. Soc en Pep de l'Ironbike i m'encanta com encareu la vida amb l'Aran.
    Quan tingui algun forat pujaré a fer alguna ruta amb bici per la vostra zona.

Felicitats a l'Aran pels seu primer 3000!!

4. Hola David, m'alegra que t'agradi el meu bloc, aquí intento transmetre totes les sensacions i experiències que visc fent el que més m'agrada. Si algun dia baixeu pel Pallars i voleu fer una sortida amb motxilles Deuter ja ho fareu saber.
    Pep!!! Quan vulguis estàs convidat! T'esperem algun dia! Cuida't molt i records a ton pare!!!
    Fins aviat!

5. Doncs ja pots contari,sempre baixem els caps de setmana a fer bicicleta i currar una mica a les terres ( Aramunt-Montesqiu ). El mateix et dic si voleu fer un tomb per el principat (esqui de muntanya o excursió amb "peque") teniu un llit a la vostra disposició.

6. Desde el Baix Montseny també felicitem tots a l'Aran...

molta salut !!!

7. Reclamo urgentment un blog personal del Aran.......aquest nen amb quatre dies té més coses per explicar que la majoria de nosaltres.

Felicitats a la family perquè teniu una filosofia de vida BESTIAL.

Per cert no em deixareu l'Aran per anar a fer la TransAlpine run, que el meu company està lesionat i no tinc parella. Això sí dieu-li que em tindra que esperar a cada coll o pic.... que ja tinc una edat.

Salut

8. Ei Santi t'he trobat parella! L'incansable danielet el Terribble diu que si l'esperes t'acompanya, ep! i m'ho ha dit en serio... així que ja parlareu.

9. Santi, falsa alarma! Dani ha entrat a la pàgina de la Transalp-run i... s'ha tirat enrera! i es que ja som grandets per fer curses a pelo! i més aquesta!!!
    Espero que trobis parella.