dimarts, 6 de juliol del 2010

Un Pallarès a l'esquip Buff-Thermocool de raids.

Just quan estava recollint els dorsals per la cursa del Pedraforca(Dissabte) vaig rebre la trucada de l’Arnau Julià, per comentar-me si m’anava be de córrer amb ells un raid… Jo de seguida li vaig dir que si, però quan?? Mmmm… doncs el dimarts hem de marxar amb avió cap a Normandia perquè Le Grand Raid comença el dimecres i fins diumenge li’n fotem
Uffffffff! Desprès de comentar-ho amb l’Anneta i que l’equip es feia càrrec de les despeses, vaig respondre que SI!!
Tambè els vaig avisar que en la prova de patins en línea els faria perdre mooolt temps… Cap problema diuen. Doncs ENDEVANT!!
El dimarts quedo amb l’Arnau al parc de Cervera per anar junts fins a Bcn a recollir a l’Albert Roca. (Amb l’Albert ens vam conéixer a l’Ironbike de l’any passat) i desprès tos junts anar cap a l’Aeroport.
Sort que hi he anat amb ells perque això de facturar paquets encara no ho havia fet mai i ells en tenen els ous pelats… jejé
Jo havia de facturar la meva bici(Desmuntada dins d'una caixa), sort que la major part del material ja l’havien posat dis de la furgoneta d’assistència i en teoria portavem poc material.
L’Arnau i l’Albert van junts en un altre vòl diferent al meu i com jo embarco abans que ells ens despedim i quedem que ens trobem a Lille.
El meu vòl va de Bcn a Munich i després n’agafo un altre fins a Paris, allà m’he de trobar amb la Maija Oravamaki, una noia finlandesa que es la que ens faltava a l’equip. Cop de tren de una hora i fins a Lille.
Allà ens trobarem amb el nostre equip d’assistència (Isaac i la Marta) que havien van fet tot el trajecte amb furgo carregats amb gran part del material. Busquem l’hotel i a dormir.
Al mati següent una estoneta de furgo i a fer el control de material, i com que n’hi ha bastant de material, vam estar una bona estona.

El pròleg es va realitzar a Gravelines a les 16h va ser un "esprint" d'una hora en el qual es van practicar les modalitats de cursa a peu, caiac i mountain bike. L'equip Buff-Thermocool arribava en 4 º posició amb el mateix temps que l'equip de Le Grand Raid Out there USA.

Després de hidratar-nos i comentar la jugada, truco a l'Anneta per pasar-li novetats. Ella em diu que ens va seguint per internet on surten videos i imatges del raid. Els trobo a faltar...
Un cop més preparem al material del dia següent (que no és poc) i a dormir.
La segona etapa va ser la més decisiva per ser la més llarga i tècnica, i sobretot pels talls ajustats imposats per l'organització, que només van permetre l'equip Wils-AFG fer tot el recorregut dins de temps, aconseguint així el primer lloc amb un avantatge gairebé irrecuperable per part dels altres equips. L'equip BUFF-Thermocool va entrar en 3r lloc després de realitzar una secció d'orientació a peu gairebé perfecta. Vam estar 13h 13min 50seg en realitzar l'etapa, després de pedalar, correr i remar durant 130kms.
Despres tocava anar a parar la tenda al cámping d'Arques on soparem i pasarem la nit

La tercera etapa partia amb diversos equips en un mocador. Entre la 2 º posició (Thule Adventure Team), i la 5 ª (Le Grand Raid Out there USA), només hi havia 50 minuts de diferència, però entre el 3r i el 5è havia menys de 10 minuts. La primera secció era de patins i va ser decisiva. Tres equips es van anar al capdavant. Entre ells va estar la lluita per guanyar l'etapa, mentre per darrere, un altre grup de quatre equips, SpeleoTeam (Polònia), OSDirectAdventureTeam (Ukraine), CapOpale (França) i el BUFF-Thermocool, intentaven donar caça al cap de carrera, així com aconseguir un lloc en els tres llocs de la general. Al final del dia, el BUFF-Thermocool terme, 5è, lloc que el va situar a la 4 º posició a la general. Van ser uns 100kms amb totes les modalitats amb un temps total de 6h i 10 min. Despres preparatius, sopar i vivac al parc de Olhain.
Va ser en aquesta etapa on em vaig començar a trobar a gust fisicament... Sempre necessito uns dies per adaptar-me tant al ritme com al funcionament de la cursa i també del equip.

La quarta etapa va començar amb una secció de bike and run, l'equip BUFF-Thermocool, es posava 3r, després de l'equip Thule i Wilsa, i sortia amb aquests cap a la següent secció de btt, molt ràpida i plana. unes hores despres ens informen d'un accident sofert per un dels components de l'equip americà (Monique Merrel). L'accident va ser de caràcter greu i va obligar a l'equip de Mike Klose a retirar-se, però afortunadament la corredora ja a l'hospital evolucionava favorablement. Buff Thermocool després d'una dura lluita contra el crono i les planes seccions de la regió, va aconseguir el 3r lloc de l'etapa, traient un avantatge de 19 'a la general a l'equip Speleo Team, que els seguia, a falta de tan sols una etapa i que semblava suficient per mantenir la posició.
L'arribada és a Maubeuge després de uns 90 kms i 4h 40min en cursa.

Dormim acampats en un aeròdrom a uns 15 kms de la ciutat.
Cada dia paso novetats a la family i parlo una miqueta amb l'Aran, anem tercers i em trobo cada dia millor, amb l'equip ens entenem molt be i fem poques errades... quin subidon!!
Però la darrera etapa no va ser tranquil ... tots els equips volien guanyar més d'assegurar o millorar el seu resultat. Els 12 km i mig de la primera secció a peu van ser rapidíssims, amb una orientació fàcil, que va permetre a l'equip de la Xina demostrar el seu potencial en carrera plana arribant 1r a la transició. El caiac i la bici següents van ser liderats per l'equip Thule amb l'equip BUFF-Thermocool per darrere. Ja només quedava una secció d'orientació específica curta, amb 10 punts de control, que es faria a tot gas i en la qual l'equip BUFF-Thermocool realitzaria el 3r millor temps sent el millor dels equips que ocupaven les primeres places de la general . Això suposava el 2 º lloc en l'etapa i els assegurava la tercera plaça final! Collons com orienten l'Arnau i l'Albert... semblava que havien posat les valises ells!!

Això s'ha acabat, despres de un bon sopar van fer un ball fi de raid amb xampany y catxondeo i entrega de premis. L'endemà a buscar l'avió i cap a caseta que els trobo a faltar (Ja ho he dit, no??)
Va ser un privilegi poguer córrer i disputar amb esportistes mítics com Mike Kloser (USA), Monique Merrill (USA), Richard Ussher (New Zealand), Elina Ussher (Finlandia), Sebastien Sxay (Francia).
Però el privilegi més gran va ser formar part de l'equp Buff-Thermocool amb la Maija Oravamaki, l'Albert Roca i l'Arnau Julià.
GRÀCIES!!

1. osti noi!! quina curtida més bèstia. Felicitats!!
    I gràcies per donam conversa i compartir l'aigua que portaves a la duatló d'Espot. Tens "palique" anant a fondo, em vas distreure molt. Ets una bèstia!!
    Au pos
    Salut
    A reveure

2. Quina experiència més xula! No la podies deixar perdre per res del món!
    Tot suma i de tot s'apren!