dimarts, 23 d’agost del 2011

Duatló de les Paúles


 Els d'Ocisport, amb la motivació de fer els Skygames l'any vinent a la Ribagorça, han fet una duatló que surt del poble de les Paúles que està enmig del coll d'espina i el de Fades direcció Castejón. I a mi com sempre m'han agradat les duatlons que munten aquesta gent (Núria, Vilallonga, Espot...) em picava molt la curiositat, així que hem agafat la furgo i els Terrisseixols cap allà!!
Us faig una descripció de l'itinerari des del meu punt de vista així teniu una idea per si voleu anar als Skygames2012
Les seccions son de 10kms Btt amb uns 500m/d, 9kms a peu amb uns 1000m/d, i el descens amb btt d'uns 10kms.
Hi ha un avitualament complert a la zona de transició (1780m) que es pot aprofitar tant de pujada com de baixada i un de líquid al cim del tram a peu (Tuc de les cases 2570m).
El recorregut de pujada de la Btt és força bó amb algún tram d'asfalt, hi han trams plans o de lleugera baixada i no hi han murs excessivament durs. El terreny no és excessivament pedregós i en el cas de que plogués no crec que hi hagués molt fang.
Els boxes de la transició estàn situats en un ampli prat del coll de la tuca Roia. Allà trobarem unes barres llargues on penjarem les bicis del seient i trobarem la bossa que haurem donat prèviament a l'organització perquè ens pugin el material córrer. I al costat dels boxes trobem un avituallament suculent.
Des de la transició es pot veure tot el recorregut del tram a peu. Visualment és molt maco ja que la major part del temps vas per carena i tens bona vista a banda i banda. Es tracta de pujar a cim del Tuc de les Cases per un costat i baixar per l'altre, però en la part de dalt hi han nombrosos puja-baixa que són una mica trencacames. Abans però hi ha un flanqueig d'uns 2kms (sembla més) per anar a buscar el llom. Aquest tram és bastant plà per camí de vaques i va sortejant diferents barranquets.
La pujada es herbosa amb les típiques gleves de muntanya. La baixada és bastant còmoda tant pel ferm com per la pendent. Un cop a la transició val la pena carregar la bossa amb les sabates perque l'última secció tendeix a baixar i l'organització triga molta estona a baixar-te el material.
L'últim tram de bici transcorre majoritariment pel recorregut que hem fet pujant, menys dos variants. La primera variant va per una pista-sender molt ràpid que ens dóna amb una fondalada que ens tocarà remuntar (+- 80m/d) per pista bona. La segona variant és una mica més tècnica però més curteta: Un tram de sender GR que comença baixant entre mig de pedres però tot ciclable que ens porta amb un petit barranc i la pujada és lo més guarret de tot el recorregut, pedregòs entre boixos ¡ bastant dret(segurament ho canviaran). En aquestes alçades de la cursa no estàs per anar fent provatures. Sort que la arribada a Les Paúles és molt maca i arregla una mica aquest final.

Pel que fa a la meva cursa les sensacions van ser molt bones amb la bici tot i sortir del final del pelotón vaig arribar 4rt a la transició avançant a duatletes importants i per darrera del Bassons un ex-ciclista professional, amb un parell de kms més encara haguès provat d'avançar-lo.
La transicío una mica lenta per falta de costum i per colocar-me la ronyonera del tram a pèu. El Freixa m'avança!!
En el tram a peu vaig notar que no estic acostumat a les transicions i els primers 2kms plans no vaig agafar bon ritme... em va passar un corredor. Però en el tram més dret i en les baixades em vaig trobar valent de cames. Sort que vaig agafar la ronyonera amb aigua perquè feia força calor i haguès passat sed.
On vaig apurar més va ser a la baixada en btt quan em va avançar un paio, jo amb la meva forquilla rígida vaig tenir molta feina per seguir-lo, fins que desprès d'un parell de fallos i tindre'm que aturar a embolicar un radi trencat de la roda del darrera... se'm va escapar.
Al final 8è amb 2h21min de cursa.
L'any que ve als Skygames??... Ja ho vorem!! 
CLASSIFICACIÓ

1 comentari:

  1. Tal i com ho expliques (per cert molt bona descripció de la cursa) sembla que hagi sigut un passeig...peró fer 8é és anar a tope i estar molt fort, així que felicitats!!!

    Salut i que no pari el ritme terrisseixoles

    ResponElimina