dijous, 23 d’octubre del 2008

Pedals de Foc 2008

Ultimament les meves pedalades es veien influenciades per aquesta cursa de llarga distancia. En principi va començar com un repte personal per veure si seia capaç d'estar tantes hores pedalant i que les cametes aguantessin aquests més de 6000m/d. A mesura que van anar passant els dies anava veient que acabar-ho era perfectament possible. Després del Soplao vaig veure que podia estar molta estona pedalant però que el meu ritme no era lo suficientment ràpid per poder estar a prop dels de devant. Així que les meves sortides a partir de llavors es van fer una mica més curtes pero més intenses... jijij
Bueno. Començo desde divendres a la nit:
La organització ens va instalar a l'Anna al Fontelles al Jordi i d'altres coneguts a l'Hotel Pirene (on va estar molt be per cert). Despres d'un sopar abundant i molt variat vam acabar els preparatius per deixar la bike i el power apunt. Desprès per allà a les 23.00 intentar dormir una mica.
Dissabte a les 3.30 ens llevem i ens fem la pregunta de sempre... estem bojos?? Kina mandra. i a sobre ara hem d'anar a esmorzar. Intento menjar alguna cosa però no tinc gens de gana, els altres veig que tampoc en tenen massa. Al final em foto un plàtan i un préssec a dures penes.
Ja son les 4.45 i amb el Xavi (Fontelles) decidim d'anar tirant cap a la sortida. El Jordi tarda una mica més perquè encara no portava prou pes al camelback, jijijiji.


Em despedeixo de l'Anna que em fara d'assistència durant tot el recorregut (Estava inscrita per participar però aquest any no ha pogut ser... Esta preparant una cursa moltíssim més important)
A les 5h 01min sortida... Aqui vaig veure un dels primers errors de l'organització: Nomes hi havia una llista per signar i erem 300 tios/es es va fer una cua de collons i a les 5 la gent encara feia cua. i si no signaves no sé quina era la sanció del seu reglament.
Bueno... els primers van sortir rapidissim, jo per dins del poble em vaig anar situant pel devant... sortejant esglaons papereres, testos... etc desprès vam agafar una pista encimentada amb molta pendent, i cada un més o mens es va posar al seu lloc. Jo no hi veia massa, perque portava un Tikka lligat el manillar que feia menys llum que un misto, però com no era massa dificil doncs a foooondo!!!
Una vegada al tunel vaig agafar al segon grup que eren 3. El ritme era mooolt alt. Vam fer la majoria del tunel a 20/22 kms/h. Molt ràpid per mi, però com veia que els altres patien bastant em consolava jajajaj. ens del devant anaven a un minut nostre i eren 3. Les cames les tenia fresques però sabia que em quedava una eternitat. Valia més no pensar-hi.
Aquesta part del recorregut la coneixia bé, ja no calia el frontal. No vaig dubtar en cap encreuament. Rapidament em vaig desfer del grup i a Vilaller arribava 4rt a 3 min dels primers. Eren les 6h40. Signo el control i marxo ràpid. L'Anna m'espera mes endevant i li dono el Frontal i ella em dona referencies amb els de devant i un plàtan. El coll de Serreres el faig volant, es una pujada comoda menys el principi que és una mica dret. La baixada al principi és molt plana pero desprès ja baixa fort. Arribo a Llesp, l'Anna em diu que vaig a 3min 50 dels primers, poc a poc em van treient minuts. El Javi em diu que el tinc 33min darrera meu. Despres el tram del cami de l'aigua de pujada... m'ho prenc en calma perquè està plè de repetxons, molts els faig a peu. Despres m'assabento que hi han participants que ho esquiven anant per carretera. Vaig tirant a ritmet per la carretera fins a Gotarta on agafem pista fins a Malpas. Agafo aigua a la font (Aprofito per dir: Cagada de l'organització... en una cursa que pagues 166€ d'inscripció no et deixin omplir els botelleros als avituallaments. No ho havia vist mai, i ja he fet alguna que altra cursa durant la meva vida...... VERGONYOS!!!!!!!!)
Continuo fins a Malpàs. Baixo fins al barranc i començo la pujada a Castellars i al coll de Sas. A la cruïlla de Castellars hi ha l'Anna que em dona aigua i una barreta, em diu que ls primers els tinc a 12 minuts pero que n'hi ha un que ha petat i que el trobare aviat... Això motiva!!!!!! Jo em trobava molt bè.
Abans del coll de Sas em trobo al tercer, em diu que ha perdut el road-book i que li fa mal el genoll. Es un noi jove, veig que e les pujades fortes apreta bastant, jo amb platillo i anar fent, quan planeja l'avanço, però a les pujades continua apretant... Jo pensava joderrr, que valent! fotent aquestes exprimides amb lo que queda. A la baixada l'adelanto i se'm posa al darrera fins a Sas. A la pujada fins al coll de Sas el deixo enrera uns metres. Arribo a l'avituallament de prat d'Or (C3) signo i marxo rapid, Miro enrera i no el veig. Baixo fins a la Mola d'amunt, els primers els tinc a 19 minuts (Com anaven els cabrons!!!) Faig la pujada fins al Coll d'Oli. L'ultim tram a peu, tampoc cal fer invents. La baixada es tècnica com a mi m'agrada... no se com anaven els primers pero jo a fooondo. De seguida estic a la Torre de Cabdella. Alla hi ha L'Anna i el Jaume animant a toope. Els primers els tinc a 25 minuts i el cuart a 40 minuts... això va bé!!!


Comença el Triador. A mi personalment es una pujada que m'agrada i que conec bé, aixi que apreto on he d'apretar i em reservo als llocs mes durs, mentre anava pujant mirava enrera i no veia a ningu i devant tampoc... semblava que feia la cursa sol!!
Arribo a dalt del Triador em foto fart d'aigua i taronges i continuo a fooondo... ara toca "planejar" de pujada fins al Coll de la Creu Eixol. Es un tram ràpid però que has de saber rodar bé, si no es pot fer molt llarg (20kms).
Al coll demano aigua per omplir i no me la donen, així que agafo el vas per veure i me'l poso al bidó(Ojo k ridicul)
Tot indignat baixo cap a les pistes d'Espot i en contes de baixar per on marca el road-book em foto un lio i no vaig pel bon cami, però penso, mai tant que no donem abaix. Cuan apareixo abaix em trobo un cotxe de l'organització que m'havia estat seguint, animant i fent fotos desde el Triador. Em paren i em diuen que estic desqualificat!!!!!!!!!!!! Ojo la cara que vaig fotre. Em diuen que no he anat per la ruta i que per on havia anat jo havia tallat cami.... Ufff Desprès de negociar una estona quedem que torno a pujar (400m/d i uns 30 minunts) rectifico i baixo. Tot plegat que vaig perdre uns 35minuts i em vaig cascar un bonus extra. El 4rt em va atrapar, vam estar xerrant i vam anat tirant junts. El tio em deia que anéssim junts fins al final, portavem un ritmet bastant semblant, però a les baixades l'havia d'esperar, vam anar xerrant i així es va passar més ràpid el recorregut. Al Cami del Calvari el vaig esperar una estona però desprès per la carretera ens va anar be anar junts perque anavem fent relleus. A Alòs d'Isil hi ha l'Anna i ens diu que els primers estan a 1h10 minuts, li explico lo que m'ha passat empleno aigua i em foto un plàtan. Continuem a bon ritme fins a Mongarri i alla em foto una coca-cola ben fresca que em dona ales!!! Signem al control i marxem volant fins al Pla de Beret(Que no és plà). A la baixada podia haver marxat però el vaig anar esperant. La baixada és molt entretinguda, molt senderet i algun repetxó. Per fi estavem a punt d'arribar desprès de tanta estona pedalant, quan vam arribar feia 12hores i 38 minuts que haviem sortit. Bestial... Jo què em pensava que trigaria unes 14 hores...! I això que vaig estar penalitzat 35 minuts... Jo em pensava que els primers anaven dopats pero la veritat és que sóc capaç de fer-ho amb 12 hores bevent polvos del decatlon, menjant barretes, gels, platans i taronges d'una manera constant.


Mooolt content!! Encara no se la posició que he quedat perque vam arribar junts amb L'Emiliano (45 tacos). els dos junts erem tercers pero l'organització no sé que fara. De totes maneres si em donen premi no el penso anar a buscar, perquè encara que la cursa sigui a Vielha, el premi te'l fan anar a buscar a Barcelona (Ja tenen collons) Ah i només donen maillot al PRIMER de cada categoria... Per mi els de PRO..KE son uns AGARRATS!!

De totes maneres sort que l'Anna, el Jaume, Sopi i més gent estaven ajudant-me i animant per allà i no vaig necessitar rés més. MERCI A TOOOOTS!!!

El Javi va arribar unes 2hores darrera perquè va tindre problemes mecànics i el Jordi a 1horeta i pico carregat com una mula(Porta menjar per 3)
Tots vam acabar mooolt contents i cansats... despres a sopar, fer un beure i a dormir. L'endemà dinar de cloenda!

Merci Anna, sense tu segur que no hagués anat tant ràpid. L'any que ve et toca a tu eh!!??

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada