dimecres, 11 d’agost del 2010

Recorrent camins poc ciclats però ciclables...

Fa poc vam participar amb l'Anneta i Jabvier amb una de les proves del Challenge Btt Ribgorza. Son unes curses bastant peculiars ja que en principi es una pedalada popular, però al donar calers als 5 primers classificats i 3 primeres classificades, hi ha un nivell bastant alt en les primeres posicions. El recorregut normalment és bastant lletjot, sense senders i alguna de les proves del Challenge és donar voltes en un circuit. Però som una mica masòques i ja portem anys assistint en alguna de les seves proves.

En aquest cas era a Perarrúa(Graus) 2 voltes amb un circuit de 15 kms de uns 380m/d. A les 10.30 el sol ja picava de valent i nosaltres vam arribar amb el temps just de fer les inscripcions i preparar les bicis.
A la sortida deviem ser un centenar de ciclistes concentrats a la petita plaça del poble. Els carrers eren estrets però no es va fer massa embut.
Només sortir del poble agafavem una pista amb grava suelta on devant meu l'únic que veia era pols... jo calculo que devia haver uns 30 ciclistes al devant. El ritme era altíssim per mi, feia dies que no apretava tant damunt de la bici. Vaig trigar uns 5 kms per agafar el ritme, just en una pujada llargueta de plat petit on al principi em va passar Jabvier amb el seu desarrollo infernal. Bufff, en aquell moment tenia molt mal de cames.
A mesura que anavem pujant m'anava trobant millor i no vaig trigar gaire a tornar a passar a Jabvier.
Despres venien uns plans que estaven plens de roderes i havies de vigilar no fotre't un bolet. Tot i així es podia rodar bastant ràpid. La baixada tambe bastant suelta amb roderes sorra i arrels...gasss!!
Poc a poc anava recuperant posicions... sobre tot a les baixades és on feia més feina. Un cop al poble tocava repetir el circuit un altre cop... el segon tomb el vaig fer molt més cómode sense que em passés ningú.
Finalment 1h 23 de cursa intensa a 8 minuts del primer en una 10a posició.
Jabvier va entrar dos minuts darrera meu...ufff per poc em fot la pell...Sort... l'hauria d'haver sentit tot l'estiu la meva derrota.
L'Anneta... ejem-ejem... Va tant sobrada que va fer tot la cursa bastant frenada i ella sense adonar-se'n que la bici anava malament, es pensava que era ella la que no anava be. Li vaig tocar la llanta al final de la cursa i estava bollint!! Però s'ho va passar prou be.
Despres de fotren's un bon tiberi i de fer marujeo amb la Mireieta de Balaguer, vam anar a fer un banyet d'aigua gelada al riu.

La veritat és que necessitava una rostideta així en bona companyia. Per sortir de la monotonia de les obres que estavem fent a casa. Per sort ja hem acabat!!
Com ara està de moda de penjar rutes del Gps també en posare una que vaig el dilluns passat, seguint uns camins pels voltants de Tremp que són poc ciclats però que són molt interessants, tant per les vistes com per lo entretinguts que son. A veure si us animeu a pasar-hi així aniràn quedant més nets!!

2 comentaris:

  1. Molt bé danielet! trobo que vas una mica atrassat a penjar cròniques... i les fotos que penges, que tenen a veure amb el què has escrit???
    Continuem pedalant, continuem esmolant frenos que dissabte anem a Vadiello a baixar temps... seré capaç?

    ResponElimina
  2. ARa ja se qui és el CAbirol de Wikiloc... la ruta canta... vaig veure ahir el senderillo i tenia bona pinta... la manca de temps va fer que tires cap a Santa Engracia!
    Pensava que CAbirol era un tio de fora... i m'extranyava que conegues un cami que jo no havia fet ami i també conegues la trialera que peta a Sant Adrià... ara lligo caps!

    ResponElimina